16 Lis

Návrh nové kolektivní smlouvy předán

Dnes ( a s dostatečným předstihem ) jsme vedení Společnosti zaslali návrh nové podoby kolektivní smlouvy! Čeká nás vyjednávání snad v nejméně vhodném „ekonomickém“ období, a jen naivní člověk si může myslet, že se podaří dojednat procentuální růst mezd v takové výši, jako tomu bylo v posledních letech. Na druhou stranu, zmrazit růst mezd ( ostatně jako tomu v některých firmách bohužel nyní bývá ) taky není tou správnou cestou, protože by nám tak klesl reálný příjem ze zaměstnání.. Námi předložený návrh by tedy měl býti racionálním kompromisem, který reflektuje předpokládanou výrobu v roce 2021, ekonomické ukazatele v oblasti automotiv či odhad budoucí inflace. Stejně jako v minulosti vás tedy poprosíme o jednu jedinou, avšak veledůležitou věc- DŮVĚRU!!! Vězte, že víme co děláme…..

Hlavními navrhovanými body v nové KS jsou:

  • při dočasném omezení odbytu výrobků náhrada mzdy ve výši 80-ti % průměrného výdělku
  • nabídková povinnost jiného pracovního místa, v nižší kategorizaci práce, při případné ztrátě zdrav. způsobilosti pro danou kategorii
  • zvýšení odstupného z důvodu organizačních změn či při ztrátě zdravotní způsobilosti
  • nárůst základních mezd nominálně o 1.300Kč
  • úprava tabulky pro vyplacení bonusu za splnění plánu, abychom i při nižších výrobních výsledcích nějaký obdrželi
  • zmírnění krácení letního a zimního dovolenkového bonusu
  • „rouškovné“ 4 Kč / hod, pokud Společnost bude vyžadovat používání roušek i mimo platnost vládních a hygienických nařízení
  • navýšení příspěvků od zaměstnavatele do životního / penzijního připojištění ( + 200 / 200 Kč )
  • tam kde to má vliv, se započítává i doba strávená prací pod agenturou
  • platnost I. obecné části na 2 roky, té II. mzdové pak na rok 1

Kdo z našich členů si chce daný návrh pořádně pročíst, nalezne jej v zaheslované sekci „soubory ke stažení“..

 

13 komentářů: „Návrh nové kolektivní smlouvy předán

  1. Ať se daří při vyjednávání. Škoda, že jste nepřišli se změnou věrnostního bonusu. Ono dostat po 10 letech bundu je výsměch. To už je lepší dostat flexi passy za 5 let :D. I ve vedlejších fabrikách dostanou prachy, tak bych byl rád, kdyby se tohle u nás změnilo a myslím, že by tu změnu ocenili i jiní, co jsem to probíral s kolegy :). Tak třeba příště.

  2. Víme co děláme.
    Frajere, nejdřív začni psát bez chyb. Pokud by jsi s tímhle pravopisem přišel ty k vyjednávání, tak si budou myslet, že nemáš ani základní školu a pořádně tě semelou. Proč jsi zrovna TY nekandidoval? Kritizovat umí každý že, takových chytrých vás je na linkách plno

    1. Když chceme kritizovat za pravopis na úrovni ze ZŠ, neměli bychom sami psát „by jsi“, ale „bys“ (tvar bychom) 😉 Takhle je člověk jen trapný 😛
      Plno z nás na lince učivo ZŠ zvládá…

  3. Návrh vypada dobře a kdyby to vyšlo v tuto dobu asi by jsme byli rádi, ale co se mi moc nezdá, že by se měla podepisovat na 2 roky. Proč? Když víme, že příští rok bude celkově těžký, ale nedá se předpovídat jaká bude celková situace v dalším roce a může být lepší situace pro lepší vyjednávání.

      1. Taky by bylo fajn donutit firmu dát i to co nechce..ale to by museli lidé myslet hlavou a ne řítí

  4. Pane Fupšo,

    Ten návhr je totální paskvil a svědčí o vaší odbornosti a ekonomických znalostech v totmto prostředí .. , to znamená , že nemáte vůbec žádné a střílite to snad podle pocitu a podle toho co vás zrovna napadlo.

    1) bonus za splnění plánu

    Tohle se má uplně zrušit a má se vyplácet jednou ročně lidem podíl na zisku. Je snad rozdíl jestli vyrobím 300 tisíc I30 se ziskem 2 miliardy a nebo drahý Tuscon, elektrickou drahou Konu a N vozy , které firmě vydělají i při menší menší výrobě např. 4-5 miliard. Nezaleží na počtech aut !! Tak by jste to už nemusel nikdy řešit a při jakémkoliv zisku firma vyplácí odměny. Za každou miliardu 20 % .. to by rostlo i úmerně s platem – logicky !

    2) zvednutí mzdy o 1300 kč.. to vás napadlo jak ? Proč to není třeba 1400 nebo 1200 ? Z čeho jste to vypočítal , když píšete , že nechcete , aby se lidem znižovala odměna práce, tak se platy musí vždy zvednout minimálně o inflaci a to určitě nebude 1300 – logicky !

    Já bych takhle mohl klidně pokračovat o každém tom vašem bodu .. já být ve vedení firmy, tak skáču radostí, že zrovna vy jste předseda..

    Vy totiž vůbec nevíte co děláte !

    1. Vidím, že si za svým názorem natolik stojíte, že nejste schopen uvést své jméno, takže Vás nemohu ani slušně oslovit. No, ono to je takové typicky české- anonymně urážet a kritizovat na internetu = hrdinství dnešní doby. Ale pozor, ať taky někdy neskončíte v síti..! 😀

      1./ co se týče podílu na zisku, taky jsem býval tak naivní.. Ale po absolvování pár školeních o ekonomické analýze podniku, rozborech výročních zpráv apod. již teď vím, jak jde s daným ziskem pohybovat dle potřeby nahoru i dolů.. A to jednoduše tak, že navýším stav zásob, zmenším odpisy, zvýším rozpočet na pozáruční opravy apod… Takže když jako majitel firmy nebudu chtít vyplatit zaměstnancům žáden podíl ze zisku, jednoduše přesunu peníze z jedné škatulky do X dalších, a podřízení dostanou nula nula nic.. A tohle je jako lepší řešení?! 😀 Nemyslím si, a navíc, vyrobená auta prostě neošulíte.
      2./ to číslo jsme si určitě z prstu nevycucali, ale argumentaci k němu si ponecháme až do kolektivního vyjednávání, a určitě jej teď nebudu s předstihem obhajovat u nějakého anonymního komentáře. To je snad k pochopení. 🙂

      Takže ano, víme co děláme! A jen připomínám, že přijetí kolektivky nezávisí na jednom jediném člověku jak se mylně domníváte, ale podléhá schválení na konferenci. Takže v tomto ohledu je úplně jedno, kdo je předseda.. 🙂

      Shrnuto podtrženo, vůbec se nebráníme nějaké seriózní a konstruktivní kritice, ale Váš příspěvek byl bohužel tak trošku výstřelem do tmy…….

      1. Co to melete , kdyby se bonusy vyplácely na základě zisku, tak i přesto by jsme je ten příští rok za ten letošní je dostaly ! Nebo my chcet říct, že budeme v mínusu a žádný zisk nebude .)Takhle nedostaneme nic. Situaci, kterou popisujete odpisy apod. to možná udělá nejaký soukromník a nebo firma o pár stovkách zaměstanců .. Měl byste asi přehodnotit kam na ty školení chodíte.. přidá mi to, jako školení někde ze 60 let .. 🙂

        1. Ačkoliv jsem velký odpůrce odborů zde v Hyundai a nejsem spokojen s prací, kterou odvádí (proto také nejsem členem), tak zde musím dát panu Fupšovi za pravdu. Pokud bude firma chtít může vykázat klidně nulový zisk nezávisle na tom jestli vyrobíme 200 000 aut nebo 600 000. Těch způsobů je celá řada. Nicméně zbytečně se nerozčilujme a počkejme na to až odbory zase pohoří…

          1. To nás mrzí, že jste nespokojen, ale to je individuální věcí každého z nás.. 🙁 Nicméně vyjednané dodatky pak podepisuje každý, respektive mi není znám konkrétní případ, kdy jej zaměstnanec odmítl podepsat..
            Takže na jednu stranu odbory zase dle Vašich slov pohoří / pohořely, jste jejich velký odpůrce- OK, potud to ještě chlapsky beru.. Ale Vámi podepsaný dokument, že se z výše uvedených důvodů vzdáváte účinnosti KS vůči Vaší osobě jsem ještě opravdu neviděl……. 🙂

            1. Já se přiznám, že většinu časi ani nevím co podepisuji. Přijde za mnou můj TL s papírem, řekne že potřebuje podpis, tak to podepíšu a život jde dál. Nemám čas v tu chvíli číst jestli je to zrovna dodatek ke kolektivní smlouvě, chyba kterou jsem udělal nebo třeba informace o tom, že máme šetřit toaletním papírem…

    2. Vidim ze tu je par dementu kdyz jste tak chytri ze nedelate vsichni predsedu ted byly volby ubohost jen na puse bezte radsi vybirat kanaly

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..